Громадянська Освіта, 2002  №18

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС ТВОРЧИХ РОБІТ "ПРАВА ЛЮДИНИ ОЧИМА ДІТЕЙ"

06.12.2002

оголошують Українська Асоціація Міжнародної Амністії та Нідерландська секція Міжнародної Амністії

Права человека на фоне школьной жизни

06.12.2002

З РОБІТ ШОСТОГО ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ УЧНІВСЬКИХ ТА СТУДЕНТСЬКИХ ТВОРІВ-ЕСЕ З ПРАВ ЛЮДИНИ.

ТЕМА УРОКУ: "ПРАВО НА СУДОВИЙ РОЗГЛЯД"

06.12.2002

ЖИТТЯ І ЛЮДИ В КРАЇНІ "HELP YOURSELF"

06.12.2002

СТРУКТУРА ТА РЕГЛАМЕНТ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ.

06.12.2002

Продовження публікації матеріалів з посібника "Учнівське самоврядування", що розроблений під керівництвом Кшиштофа Становського інструкторами Фонду "Освіта для демократії" (Польща)

06.12.2002

ЦИТАТА НОМЕРА: З посиленням партійності, ідеології й орієнтації на маси майже губиться власне етична позиція, пов’язана з повагою до реальності, усвідомленням непорушності моральних цінностей, незамінності й серйозності життєвого покликання кожної особи, - позиція "самостояння" вільної людини у світі. Не дивно, що коли свобода нарешті прийшла й коли від власного вибору й власної гідності людей стало залежати більше, ніж раніше, - одразу далася взнаки страхітлива нестача цих засад. Усі ми щодня бачимо, як низько впала культура людських стосунків, як звульгаризувався весь устрій життя нині, коли страх репресій більше не тяжіє над людьми. Хтось ладен на все, аби нажитися за рахунок ближнього, хтось знаходить втіху в дурному хизуванні фізичною силою і нахабством, хтось сумує за минулими часами генсеків і ГУЛАГу, коли нічого не потрібно було вирішувати самому, - така, на превеликий жаль, нинішня наша реальність, сама потворність якої наче "від зворотнього" ще раз демонструє важливість для людей і суспільства міцної, духовно змістовної, вкоріненої в реальному житті системи моральних цінностей. Хоча б на цьому негативному досвіді суцільного наступу брутальності й жорстокості, засилля злочинних структур тощо ми маємо переконатися в тому, що ні економічне чи політичне життя, ні право, ні елементарні ділові стосунки між людьми не можуть набути нормального розвитку, доки для них відсутня мінімальна етична основа.(.) Хоч би як інколи спотворювалася роль моральності в суспільстві, важливо розуміти, що мораль насправді ніколи не може бути засобом пригнічення або приниження особи, бо саме формує основи її гідності; не може робити людину рабом, позбавляти її притаманної їй свободи, бо сама на цій свободі ґрунтується. Пригнічувати й применшувати людину, робити з неї слухняного функціонера здатна ідеологія - сукупність ідей та уявлень, що виражає інтереси певної соціальної верстви й служить її утвердженню в суспільстві. Саме ідеологічні постулати, завдяки своїй уніфікованій авторитарності, привчають нас, не розмірковуючи, виконувати те, чого від нас вимагають ті чи інші владні інстанції; власне ж етика й мораль починаються тоді, коли будь-хто з нас ставить собі запитання: а чи є те, до чого мене закликають, чого вимагають від мене, сумісним з людською гідністю, з моїм сумлінням, з моїм обов’язком і відповідальністю перед іншими людьми? Якщо так - що ж, тоді я, тоді будь-хто з нас може виконати те, чого чекають від нього. Якщо ні - моральним буде не підкорятися оманливій логіці ідеологічного примусу. Звичайно, крім свободи, мораль знає і необхідність. Є речі, які не може дозволити собі порядна людина, так само як є й те, чого вона не може не робити, доки лишається собою. Ми маємо виконувати свій обов’язок, протистояти нахабству й жорстокості, бути чуйними, ввічливими, створювати навколо себе атмосферу приязні та відкритості - якщо, звичайно, прагнемо бути людьми й жити по-людськи. Віктор Малахов. Етика: Навч. посібник. - К.: Либідь, 2000. (Вступ, с.7,11)

X




забув пароль

реєстрація

X

X

надіслати мені новий пароль